Wednesday, July 1, 2009

apa dekni cakap?

Aku suka nengok video clip yang mengajak kita berfikir di luar kotak fikiran dari apa yang kita nampak. Dulu masa video clip ni keluar selalu aku cuba tangkap apa yang mamat baring kat jalan tu cakap. Sungguh misterious videoclip ni dan sampai sekarang aku tak dapat tangkap apa dekni cakap. So korang layan eh & cuba cari apa perkataan yang mamat tu sebut part last sekali. Happy watching.

Just by Radiohead

Can't get the stink off
He's been hanging round for days
Comes like a comet
Suckered you but not your friends
One day he'll get to you
And teach you how to be a holy cow

You do it to yourself, you do
and that's what really hurts
You do it to yourself, just you
you and no-one else
You do it to yourself
You do it to yourself

Don't get my sympathy
Hanging out the 15th floor
changed the locks three times
He still comes reeling through the door
one day i'll get to you
And teach you how to get to purest hell

You do it to yourself, you do
and that's what really hurts
You do it to yourself, just you
you and no-one else
You do it to yourself
You do it to yourself

You do it to yourself, you do
and that's what really hurts is
You do it to yourself, just you
you and no-one else
You do it to yourself
You do it to yourself, yourself, yourself.


7 comments:

berteromber said...

aku tak follow radiohead..so..ni 1st time nengok video ni..memang kreatif la..aku rasa mmg dia tak cakap apa2 pun...just mumbling nak bagi elemen misteri kat video ni...agaknya la..

Saudagar Mimpi said...

oooo dia cakap...
"kalo korang baring macam aku, korang semua akan masuk video klip Radiohead. Radiohead lepas ni jarang-jarang buat video klip melibatkan ramai pelakon tau. Beruntung sapa-sapa yg terpilih sebab muka korang akan masuk tv, internet etc. berpuluh2 tahun orang akan tengok tau termasuklah anak cucu korang...itu pun kalau korang nanti ada cucu la...."

Maka mereka pun baring tanpa rasa bersalah...huhuhuh

speedrider said...

Misteri btol VC neh.

Berteromber got a point there. Mungkin itu yang Radiohead nak, misteri - dan biar kita sendiri buat anggapan.

Saudagar mimpi punya pandangan tu adalah salah satu daripada jutaan anggapan yang mungkin timbul selepas tengok VC neh. Heheheheh...

Pada aku pulak, VC tu selari dengan lirik lagu tu - suka ati aku la nak tido ke, nak baring ker apa ker, korang pulak jangan la amik pot pasal aku.. Hahahahaha

deaf-angel said...

Radiohead ni yang nyanyi lagu Creep tu kan? haha..

But I'm a creep.

lagu cinta ni..huhu

matakucing said...

SM,
haha panjang betul dialognya

berteromber & speed,
yup mungkin mmg saja kasi misterious skit & dorang berjaya.

Dep,
yup..betul2 sekali2 layan radiohead melayang gak huhuhu

eiza in the house.. said...

ape dia ckp tu bro...
ooo, eiza tau dia ckp dia syg eiza..
wakaka tak boley blah..aduii

matakucing said...

eiza,
hahaha dia ckp "eiza aku merinduimu" terus semua pengsan huhuhu