Tuesday, December 23, 2008

Harta Karun Cash Converter

Balik keje semalam terus gi singgah Cash Converter (kedai barang2 terpakai) kat Klang. Sebab ingat nak survey CD player sebab yang lama tu dah rosak tuari kene sambar petir. Aku suka shopping kat sini sebab harga dia ok la. Barang2 pon tengok nasib gak ler kalau dapat yang mint condition lagi sebat jer. Save sikit duit hehehe. Kat sini kalau korang nak jual barang2 pon boleh gak, tapi dia beli murah ler. Tengok jugak condition barang tu cam ner.



Pusing2 tengok ada discman tapi tengok cam tak berkenan pulak. Ada 2 discman. 1 tu nampak ok skit. Tengok la besok cam ner. Dah lama pusing2 kat tempat barang electrik pergi bahagian CD/VCD/DVD. Kat sini la bahagian paling sakit mata sebab nak cari satu2 mata pon naik rabun tapi last2 jumpa barang2 ni :

DVD Dream Theater : Live at Budokan





Jumpa pulak DVD ni kat sini sebab Sabtu lepas baru jer aku belek2 kat Rock Corner. Tapi kat Rock Corner mahal lagi RM49.90. Yang ni cuma RM 10 aje hehehe apalagi terus grab ar cepat2 sebelum terlambat. Bila aku jumpa ni jer mamat sebelah aku (cari DVD gak) terlopong jer nengok aku. "Hey mate.. ini DVD DT dah jadi milik gua eh"

DVD Loudness : Thanks 25th Anniversary Live at International Forum 20061125





Yehaaa jumpa pulak DVD Loudness keh keh keh..dibalik rak2 DVD citer cina. Tapi hardcover dia dah teruk. Aku tukar masuk kat plastik. Ermm mesti best ini concert tapi aku tak sempat nak tengok lagi TV umah rosak tengah repair tak siap lagi. Adoiiiii. Ni RM 10 gak.

Dah tak larat cari DVD gi CD section pulak. Jumpa CD singles ni:

Jamiroquai : Alright singles





Ada 1 lagu jer Alright tapi ada 4 versi. Ermm layan gak singles ni. Dulu meletup tahun 1997. Album apa aku lupa ("Its Alright Now" kot) . Sekali2 layan diskang pon best gak eh. RM 3

Sheryl Crow : All I Wanna Do singles





Layan folk blues pon ok gak eh.. singles ni ada 3 track All I Wanna Do, I Shall Believe (live) & What I Can Do For You (live). Aku suka tone sore kakak ni. Husky2 blues ada sikit tone soul blend ngan rock skit. Lagi best layan live track kat cd ni. Pon RM 3.

Belian yang berbaloi keh keh keh

10 comments:

deaf-angel said...

DT tu aku paling suka 2nd disc dia pasal tunjuk dorang naik train high speed tu, ngan prektis untuk main satu album The Number Of The Beast kat Osaka

Gespenst Jäger said...

bro, klu jalan2 tu jmpa dvd movie MALLRATS (director dia kevin smith aka silent bob) kat mane2 btau aku bro, susah woo carik dvd ni, bukan kata ori yg pirate pon tarak huhu.

Dr. Bentara said...

cash converter ni melambak ada kat Australia. Asal pun dari Australia tak salah aku. Kadang-kadang dia buat sale tepi parking lot, memang murah le CDnya. Kat sini CD yang dijual kebanyakannya overstock jadi kondisi near mint.

Dream Theater DVD tu ada chop "9" tu maksudnya DVD pirated kan?

Dr. Bentara said...

Abdul Rahman,

Mallrats DVD original ada kat sini. Nak aku belikan?

matakucing said...

deaf,
best tu..aku tak sempat ngk lg

Abdul rahman,
ok roger..tu abg ben dah offer tu..jadikan aje..abg ben peminat filem tau.

Abang Ben,
tak pasti la abang ben..tgk cam ori..lg pon aku susah nak nampak dvd DT kat sini..kat pertama kompleks pirated cap ayam pon dorang jual RM25. Yang aku biasa jumpa 3cd tp RM89 :(

berteromber said...

JB baru bukak cash converter dlm sebln dua gitu..tapi so far...dah 3,4 kali aku pergi tak pernah terjumpa cd/dvd yg best2...cina banyak arr...

yang paling rock aku jumpa Aerosmith Permanent Vacation dan Nine Lives...cadang nak beli jugak...bila aku pusing lagi sekali ada satu mamat dah sambar...ceh!.

matakucing said...

hehe baru lagi kot..aku byk gak jumpa best2 kat sini

eddie dewanaga said...

bro, bersama selamanya kaset tu kasik review la beb...

gua ada tanyakan sorang member pasal rolling stones tu cover cobain, dia punya ada kot tapi biasalah, fanatic, tak nak tolak... gua nak pi jumpa dia nanti gua snap gambar...

Anonymous said...

bestnya dpt murah murah ni..

Dream Theatre tu baik ah..
lenguh nak layan...

Loudness tu RARE woo...

SImpan bro..simpan...
jumpa lagi double ..
info aku..

hehe

matakucing said...

eddie,
itu kaset aku tak dengar lagi..insyallah thn dpn aku mengganas..lama tak buat review.

whoaa kawan lu mesti hensem kan..tapi kalu dia mau jual lagi hensem huhuhu..ok kalu ko jumpa dia snap2 isi mag RS tu yer..plssss ;p

hf,
cam lu gak ler..tgk rezeki. Insyallah ada spare nnt halo. Minggu dpn weii Blues Gang