Monday, March 23, 2009

Sindrom M&G

Sejak akhir2 ni aku rasa cam letih2 jer..ntah la mungkin penat di pejabat or else. Walaupon penat tapi selera makan aku bertambah2. Kenapa yer. Bila tengok cermin badan aku semakin memboyak siot. Kene pulak bahagian segi bulat emas yang ada lubang pusat bumi (perut la tuuu) semakin membesar kehkehkeh. Kalau dulu pakai seluar tutup pusat bumi tapi sekarang kene bawah pusat bumi pulak :(

Tuari borak2 ngan kawan aku yang sekarang tengah study bidang kejururawatan rupa2nya ianya ialah kesan dari BERHENTI MEROKOK. Cam ner pulak jadi cam tu?? kawan aku tu pon terangkanlah dengan penuh kelembutan suara & gaya yang memikat ;P sebab terjadinya sindrom M&G ialah apabila seseorang itu berhenti merokok oksigen akan lebih banyak masuk kedalam badan sekali gus merangsang otak dengan mengeluarkan sejenis hormon (aku lupa namanya) yang apabila hormon itu bertindak balas ngan oksigen yang banyak ianya akan menyebabkan rasa LAPAR.

Dan apabila lapar secara automatik perut akan terangsang untuk diisi bagi mengeluarkan oksigen yang berlebihan didalam perut. Bila perut lapar mestilah kene MAKAN. Tu yang kena sindrom M&G (makan & gendut) asyik lapar jer. :))

9 comments:

berteromber said...

er...boleh pakai ker teori ni...aku tengok banyak jer yg heavy smoker perut gendut jugak...haha..

muor76 said...

ermm patut ler perut aku menjadik semakin bulat.. pasal dah byk oksigen yg masuk.. hehhehe
tapi tu ler.. memang betul kawan ko bagitau.. aku dah tengok dah kat kawan aku.. benti isap rokok perot boyak.. dia cakap kat aku bile benti isap rokok.. napsu makan pon membuak buak... hahahah

Si Jambi Darat said...

tapi aku kuat hisap rokok pastu asik lapar je..camne eh?
ke aku ni cacat?

eddie dewanaga said...

biar betul bro...!!

hahaha... 2-3 ari gua kurang sikit berasap, sebab batuk, tapi nes ais jalan mcm biasa!!!

deaf_angel said...

aku baca sampai abis baru aku tahu apa tu M&G
ingat sakit apa sey...

matakucing said...

berteromber,
betul..aku dah alaminya, ttg hevi smoker tp perut gendut tu mungkin ada faktor lain :)

muor,
yup..ko pon dah tak sap rokok ker?

endy,
ko nyer kes tu ermm ko ni kuat makan la hahaha.

matakucing said...

eddie,
kalau berenti 2,3 hari mmg tak rasa perubahan sindrom tu.. kalu dah lama cam aku ni ha..mmg terkena M&G tu.

deaf,
jgn mare haaaa

hf said...

BUNCITA is SEXY ape !!!!!.
hahaha

matakucing said...

kadang2 gak ozzy