Monday, March 16, 2009

Kerja oh kerja

Sekarang memang zaman kemelesetan kan..so kalau kita tengok banyak lah yang telah kehilangan perkerjaan. Cam aku yang kerja kat bahagian kargo ni dah nampak tanda2nya sejak Jun tahun lepas lagi. Dan sejak awal tahun ni keadaan jadi semakin parah. Banyak syarikat terpaksa mengecilkan operasi atau paling teruk menutup operasi. Bila dah cam tu offcourse pemberhentian pekerja terpaksa dilakukan.

Dan ura2 syarikat tempat aku berkerja sekarang ni pon terkena jugak. Maybe dalam bulan 5 ni pihak syarikat terpaksa mengecilkan operasi & bahagian yang terkena tempiasnya department aku la. Ermm aku hanya buat tak tau jer sebab nak sedapkan hati. Andai aku kene "out" itulah dugaanNya. So sekarang kene lancarkan plan yang memang aku dah rancang sejak awal tahun.

Kene cari rumput yang lebih hijau la nampaknya ni.

6 comments:

Dr. Bentara said...

Bersabar je la selepas berusaha. Gua pasti lu boleh survive.

eiza in the house.. said...

bro tabahkan hati kuatkan semangat..dimana ada kemahuann disitu ada jalan :)

eddie dewanaga said...

rezeki bumi Tuhan merata2... sabar dan teruskan berusaha.

dulu masa gawat 1998, gua pun kena retrench jugak, menggelupur beb tak keja bertahun... tapi Allah tu Maha Pengasih.

deaf-angel said...

aku nengok gambo2 orang Q walk in interview, ngan gambo2 ribu2 gi job fair, kecoh beb.
tak tahu apa nak cakap pasal aku pun bukan keja tetap cam orang lain. keja kontrek setahun lepas tu disambung lagi setahun, so memang aku zaman orang lain ekonomi best ke tak best ke, aku keja dalam seribu tanda tanya tiap2 hari hehe. Tapi pressure beb, tak tahu bulan depan ada duit belanja duit dapor ke tak.

tapi tu ah, rezeki masing2, yang penting kita berdoa , usaha, carik rezeki hahal, dan jangan lupa zakat dan sedekah.

matakucing said...

terima kasih kawan2

berteromber said...

bro...rezeki tu dari Allah..bukan dari boss...usaha aje la...aku yang keja bhgn investment ni lg terjejas teruk...indek Bursa Malaysia merundum...redha je la..