Friday, October 10, 2008

ROTTW-Butterfingers Cover

Semalam balik keje tgk bilik gua punya ler bersepahan dengan pelbagai stuff2 yang bertaburan di merata2 tempat. Kemas punya kemas jumpa balik magazine gua yang lama2 hehehe bestnye. Yearghh jumpa kembali khazanah2 gua tu.

Pastu anak buah gua masuk bilik.."Paksu2..tengok ni!!" dengan nada keterujaannya itu dia menayangkan aku copy terbaru ROTTW - cover B U T T E R F I N G E R S hahaha cam tau2 jer anak buah gua nie.."Mana ko rembat ni??".. "Kat pekan tadi masa balik sekolah..tapi kene bayor lebih skit arr..RM7.00 hehehe". . Citt poodah! muahaha.

Ermm akhirnya dapat gak jadi cover ROTTW heheh memang dah lama ku tunggu dorang jadi cover sempena album "K E M B A L I". Banyak gak sampai 7 page dorang cover eh..tulisan suma kecik2 semut, naik rabun mata gua baca hahaha macam orang tua pulak gua ni..sebab hari2 dok tengok pc jer kot tu yang rabun sikit muahaha..apa aje la gua ni ;-p


Kali ni lebih tertumpu kat kat album K E M B A L I aje..kira cam cite disebalik tabir la gitu..apa tu the making of K E M B A L I.. cam tu la omputih cakap. Tentang teknik rakaman, efek2 gitar, penulisan lagu/ lirik, mixing, konsep..kenapa, mengapa, bagaimana cam tu la kira.

Ada gak cerita pasal kontoversi pasal dorang..ingat tak yang dorang kene hentam ngan melodi. Hahaha dorang memang saja memainkan Melodi tym tu..ciss sebab dorang tau kalau jawab betul2 pon fakta tu di pusing2kan. Ermm pembalasan la ni kira muahaha.

Yang ni pulak interview ngan Emmet pasal teknik nyanyian dia bla..bla..lirik bahasa melayu..bla bla..orang kutuk kata simple sangat la..tak de idea buat lirik la..bla bla.

Biodata2 dorang, atas sekali Emmet, Kadax, bawah LoQue & Loko..eh Loko ni cam muka jawa ajer?? ermm jawa pon jawa la janji rock!! muahaha. Page last tu diskografi studio album dari 1st album 1.2 Miligram-1996, Butterworth Pushful-1997, Trancendense-1999, Malayneum-2001, Selamat Tinggal Dunia-2004 & Kembali-2008. Ada citer pasal disebalik album tuh..kira cam trivia la gak dari cerita producer lari sehingga cerita mereka dilepaskan dari genggaman EMI.

Poster2.. tapi tak cun sangat la poster dia..biasa2 ajer. Ermm ok la sapa blom dapat lagi gila kedai mamak berhampiran hehehe cepat nanti abis.."Usah buang masa nanti melepas..."-Bebas.

*alamak gua tersalah tulis add blog gua kat photo ar

3 comments:

eddie dewanaga said...

gua kenkadang tu menyampah jugak dgn melodi tu, selalu laga2 kan org, memperbesar2 kan cerita aib artis...

bangang, menambah dosa kering je...!

matakucing said...

hehehe aku pon dh lama tak ngk huhuhu boring arrr

Gespenst Jäger said...

Sebenarnya aku dh tekad berenti beli rottw. dah 2 keluaran aku x beli sebagai langkah utk berenti beli rottw. tapi butter jadi cover plak bulan ni. tak tahan beb, trus g kedai mamak cari rottw.

pasal isu melodi tu, biarlah wartawan tu terjun dengan labu2 nya. ye tak labu? haha