Friday, March 21, 2008

Koleksi : T-shirt Band

Ni aku nak cite plak pasal hobi aku yg agak giler skit. Kumpul koleksi t-shirt2 rock band. Dulu aku mmg suke collect koleksi2 ni, sejak dari sekolah lg aku dah start kumpul. Byk gak aku dah kumpul. Tolak campur yg dah ilang ni antara koleksi2 t-shirt aku.

Ni dia harta2 kesayangan aku..mcm2 ada

Aku pon tak tau cam ner aku timbul minat kumpul benda2 nie. Mungkin sbb aku ni suke sgt ngan muzik kot so segala yg berkaitan muzik aku suke kumpul. Sebab utama benda ni mungkin akan jadi benda yg berharga 1 hari nanti. Yelah sekarang pon mmg betul2 susah nak dapat t-shirt2 band yg cenggini, mmg limited klu cari kat kedai pon susah sgt nak jumpe yg t-shirt2 band yg rare2.

Closed up skit erk

Aku syg sgt2 ngan t-shirt2 nie & aku takkan bagi pinjam & jual kat sape2 pon, walaupon di tawarkan dgn harga yg lumayan. Sbb bagi aku sume koleksi ni ada sentimental value & cerita yg tersendiri. RARE!!!

Ni antara yg sempat aku snap la. Ada lagi kat dlm almari, kat kedai tgh repair, kat dlm bakul. Memang giler kan sbb kos nyer pon agak tinggi skit. Bergantung pada keadaan baju, design, jenis kain & tahun cetakan. Dan tak lupe kene rajin gi cari kat bundle2 store yg ade.

Korang ngk t-shirt Nirvana-Unreleased ( belah kanan skali ) yg dah pudar tu. Tulah t-shirt pertama yg aku bli. Tym tu aku baru umur 15 thn..hehe lama siot.

Biasa nyer byk koleksi aku band2 obesi. Susah nak cari band2 Malaysia pey t-shirt. Kat bwh ni antara t-shirt2 Rockk Band Malaysia yg aku ade. Klu zaman 80-an dulu mmg byk, sebab dorang tgh meletup, merchandise pon senang nak dpt. Tapi sekarang susah dah nak dapat t-shirt2 tu.

T-shirt Search - Gothik Malam Edan. Bli masa konsert Selepas Banjir kat JB 2007

Ni plak koleksi t-shirt2 Wings. Cume wings je skrg yg aktif buat merchandise.

Ok lah nanti senang aku citer lagi koleksi2 t-shirt yg lain plak. Ni aku citer random jer klu aku senang aku citer in details every t-shirt yg aku ade.

8 comments:

Dr. Bentara said...

yang IRON MAIDEN shirts tu official press ke atau pirated?

matakucing said...

bentara

tu pirate punye daa
tp print cam ori

ni pon tgh cari yg ori punyer

Dr. Bentara said...

t shirt Iron Maiden kalau niat nak cari Ori kena hati-hati sebab yang ori banyak bercampur dengan yang pirate. Beli mahal2 tengok pirate... rugi je. Tapi good luck!

Oyam said...

salam, bro pink floyd x nk jual ka?
da lama cri bju vintages pink floyd

Evagurl said...

gile byk bju bro..hehhehehe
respect ar...

Anonymous said...

t shirt gothik malam edan tu nak jual x??

Anonymous said...

Kat malaysia ni mna nk band tee yg cool?

Boyka said...

Bole dapat kat mana tshirt wings nie..ada x saiz XL