Wednesday, July 23, 2008

Demam...

Ermm uhuk2..ishh dah dekat seminggu aku demam..ishh tak kebah2 gak. Tu belum campur batuk, selesema, sakit tekak. Dah bape botol ubat batuk dah aku telan hehehe still sama gak.


Hehe teringat pesan ustazah aku, ustazah Aminah masa sekolah rendah dulu, katanya kalau kita demam ke sakit ker tu tandanya Allah sayang & nak uji sikit je kat kita. Disamping tu untuk mencuci dosa kecil. Ermm cam ner eh?.

Cam ni... time kita sakit ni lah kita baru ingat kat Dia, kita banyak baca istigfar, ayat2 Quran, selawat etc. So dari situ terhapuslah dosa2 kecil yang kita lakukan. Ermm logik gak hujah ustazah aku eh.

So sesungguhnya Allah nak beri peringatan pada aku supaya jangan lupakan-Nya setiap masa samada time senang, sihat, susah, sakit etc. Apapun aku tetap bersyukur masih diberi nikmat kehidupan walaupon nikmat itu telah diambil sedikit dari Pencipta ku.

4 comments:

BENTARA said...

memang sakit itu menghapuskan dosa kecil orang Muslim. Bukan janji Ustazah, tapi janji Allah s.w.t.

deaf_angel said...

tu hari baru aku dengar kat radio syarahan pasal ko cakap ni..
ustaz tu cakap firaun tak penah jatuh sakit.. tu ah dia ingat dia champion

matakucing said...

yup betul tu kawan2..aku ni sering lupa :(

matakucing said...

yup betul tu kawan2..aku ni sering lupa :(