Friday, April 18, 2008

Eksperimentasi Fotografi

Ramai orang suka nengok gambar kan. Tak kira la gambar ape pon pandangan setiap individu tu lain kan. Ada cerita, motif, feel, passion tersendiri kan bile kita nengok sesuatu gambar tu kan.

Kat bawah ni antara gambar pertama yang aku snap. Kire tym nie aku baru je nak jinak2 dunia tembak2 gambar ni. Aku snap gambar ni guna 2nd hand kamera Canon EOS 500N ( kire aku pey first baby ar ) yang aku beli kat Cash Converter.

Aku minat tembak2 gambar ni cume tak blajar abis lagi la. Aku pon blajar selftough jer. Nengok buku, tenet & tanyer2 org. Dan kawan aku sorang dak Singapore tu pon pengaruh aku ngan hobi nie. Hahaha thanx ye Enchek Hairi.

Nilah antara hasil ekperimentasi fotografik yang belum radikal lagi dari aku :

Peacefull jer nengok gambar ni kan..ni aku tembak kat Pantai Kelanang, Banting. Ni pondok nelayan / fisherman ni. Syok oo ni tempat.

Aku suke nengok gambar pokok bakau ni..nampak misterious la cam org kene sumpah siot. Aku ingat klu malam jumaat kliwon mesti tukar jadi hantu kot.. hahaha dongeng aku je tuh.

Nampak warm gambar nie..aku suke tone dia..not bad eh hehehe amatur beb ( perasan plak aku ni)

Ni plak kat Stesen komuter, Klang kat jalan nak gi Istana Diraja Klang. Slalu klu nak g memana klu aku malas nak drive sendiri aku naik train kat sini aje.

Tulah antara eksperimentasi fotografi yang tak berapa radikal dari aku. Dan aku still lagi blajar teknik2 fotografi radikal ni. Hobi yang aku rasa peacefull sangat. Keep it Up !

3 comments:

Aisya Redd Rohim said...

Mata Kucing...

Aku rasa part shot mengeshot rail ketapi & related shot ko buleh join Forum Keretapi Tanah Melayu...

Sebuah forum fotografi yg ada bincang teknik shot locomotive, rail, railway station & anything related... gambor cantik2...

Best aaa blog ko... sempoi.

matakucing said...

mondheartbodysoul..

trima kaseh
sila dtg jenguk lagi

pasal forum ktm
tq for the info.

Unknown said...

ko mmg photographer ke...? aku nak blaja la teknik2 amik gambar ni.. nak bg cantik ckit gambar2...