Sunday, August 4, 2013

bye bye july



birthdaynye hadiah..sangat-sangat suke


31 julai lepas adalah hari besar aku..alhamdulillah kerana diberi kesempatan untuk bernafas dan memperbaiki diri kearah yang lebih baik..a zillion thanks to all friends new and old, adik beradik, anak-anak buah yang comel dan mak dan abah yang sentiasa support anaknya yang nakal ni hahaha... mak cakap.."kau lahir masa tu nak raya..2 hari nak raya tak silap..kelam kabut bapak kau carik mak bidan..kayuh beskal arwah atuk".. haha tersentuh dengar la mak nye cerita. Pada yang wish dan bagi present tu...hohohoho aku suka sangat-sangat hadiah tu..sayang korang semua... rasanya besday ni la paling banyak hadiah.. ;p

So selain happy dapat present tu.. banyak jugak yang best during July dan Ogos ni antaranya :

1- Universal music dah confirm akan released Nirvana-In Utero nye 20th anniversary isssue. Ohhhhhhh aku suka giler la bila dapat tau berita ni..memula dulu cuma rumours je.. >>link sini<< memang ohsemmm byk rare contenst dvd semua..tak tahan super deluxe nyer edition... 3cd +1 dvd . Hopefully ade versi Albini nyer original mix..i wish la kan..sebab versi tu la Geffen reject dan suruh Nirvana rakam balik album tu...dan ade tshirt macam Nevermind tuari..aku pun dah berkira-kira budget hahaha.. ikat perut.. raya tetap macam biasa cuma cut budget skit untuk aku..apedehal..bujang kan.

2- Banyak giler konsert bulan depan, The Good Vibes Festival -17th..line up? The Smashing Pumpkins (ohhh yeahhh walaupon tinggal Billy sorang jer), Ash (wohoooooo this band memang down memorylane la..the most band yang aku suka dan membesar dengan lagu-lagu dorang masa memula belajar gitar) dan Modest Mouse (ni lagi tak jangka organiser bawak dorang masuk...phewww) memang berbaloi... ni aku pegi. Pastu Linkin Park-19th..sempena world tour dorang..main kat Bukit jalil..yang ni maybe aku skip kot huhuhu sorry LP..sad but true. Then Metallica-21st..yang ni memang dah kecoh kan.. rata-rata blogger semua citer pasal ni kan kan kan..suka baca blog yang citer pasal ni..excited giler gitu..ade yang frust pon ade..yelahkan short notice..tau tau kedebukkkk dorang turun sini..dengan raya lagi kn..so budget ketat kot.. yang ni pon aku gi..

3-dah dengar album-album yang tertangguh, antaranya Soundgarden King Animal-ni kira macam kat tengah-tengah..antara sound SG yang lama dengan new sound mungkin dekat dengan Down The Upside nye sound. Alice In Chains-The Devil Put Dinasour Here ni still AIC nyer sound..cuma lebih stonner...susah nak dengar mood macam "Man in The Box'' dan "Dam The River" mahupon '"Would" dan last The Smashing Pumpkins Ocenia-kira ok pe? aku suka sangat album baru SP ni..sound dia advance dari 3 album awal..mungkin agak loose skit..but very nice..line up baru ni pon boleh tahan..aku rasa lagi teknikal kot cara permainan dorang.

4-Ok ni pun dah ujung-ujung puasa kan..mesti time ni tengah sibuk-sibuk buat persiapan raye kan..so yang berbelanja tu..beringat ingat skit.. kawal budget korang..yang mungkin balik kg..bawak kenderaan sendiri tu..hati-hati memandu..yang naik public transport..jangan lupa baca doa naik kenderaan...tiket pastikan jangan tertinggal pulak..dan tak lupa zakat fitrah..sempat lagi ni.

k dah tu aje..hahaha dah membebel pulak aku ni.

6 comments:

berteromber said...

Hadiah yang paling best sebenarnya ialah bila dapat isteri...heh..

deaf-angel said...

Happy birthday beb

Linkin park pun harga tiket cam metalkka jugak.
Mahal pun diri kat tengah padang.
Dah la hari budak sekolah.
So skip both la.

Gi barcelona game dah hahaha

Adi Herman said...

Bro, aku pun tengah ikat perut nak beli cd anniversaru Nirvana In Utero tu...haha we the 90's people memang suka benda yang sama...pasal the good vibe festivak tu...sigh...x dpt pergi, susah sikit la nak berganjak ke kl kalo dah berumahtangga ni...

Nadia said...

Married with kids and aku gi gak tiga-tiga..SP, LP and metallica..heheheh...you never grow old if you love/live rock n roll. ;)

kisah Semut said...

hmmmmm julai is more memory right,apa3 pon mak ayah ko terbaeq :)

myownmind said...

https://soundcloud.com/roboticempire/mean-jeans-very-ape