Friday, March 30, 2012

Y2K - Pizza Salsa




Ini bukan sebarangan pizza. Pizza yang dah pupus dipasaran hehe. Yang terkini telah di rebranding menjadi Domino Pizza heh. Tak2 itu karut hehe ini merupakan album band punk tempatan Y2K. Mengambil resam pizza; crustynya adalah Punk tetapi topping nya pelbagai. ianya bukan terhad perisa tipikal punk sahaja malah merangkumi pelbagai perasa seperti nu-metal+hip hop+metal+hardcore+anime+balada. Variasi kan?

Digaulkan sekali dengar elemen humour menjadikan Y2K band yang fun. Ini terserlah apabila mendengarkan tracks yang terkadung dalam album ini dan menyaksikan mereka "Live". sungguh menghiburkan. Kadang-kala aku berfikir kenapa nak buat band yang terlalu serious, terlalu berpandukan fahaman tertentu padahal muzik yang ringkas & menghiburkan itu lebih baikkan?. Pada aku tiada istilah "boleh" atau "tidak boleh" cuma ada "sedap" atau "tidak sedap" sahaja dalam menghasilkan muzik.

19 track yang menghiburkan serta packaging yang sangat menarik & kreatif menjadikan Y2K band yang perlu dikenali (muziknya) namun sayang band ini sudah kurang aktif beraksi di sirkit gig tempatan (ataupun sudah berkubur?)

1 comment:

Kent Leong said...

https://www.facebook.com/Y2KBandits

Y2K is still active and you may follow up their news in the link above.... I am personally fan of Y2K and now following them on facebook :)