Thursday, March 29, 2012

Buttercups opps.. Butterfingers Butter Late Than Never



Sekali pandang macam buttercup nak buat biskot kan..haha tapi ni bukan mentega tapi album Butterfingers-Butter Late Than Never. Album ini adalah album kompilasi. Bukan kompilasi yang recycle lagu-lagu biasa macam kebanyakan kompilasi yang bersepah kat pasaran tapi lebih kepada seleksi lagu demo, B-side, unreleased track & rarities. Ini adalah album ke-4 mereka selepas 1.2 miligram, Butterwoth Pushfull & Trancendence.

Jarang kita jumpa koleksi lagu sebegini, baik artist mainstream & underground. Aku rasa cuma Butterfingers jer kot buat cam ni (kalau ada sila betulkan) secara official. Seperti yang disebutkan memula tadi pada sesiapa yang sukakan alternate version, bunyian yang "kasar" inilah albumnya. Mengandungi versi demo lagu seperti "to gether","stolen","e" &"epitome" dan rakam live bagi lagu "silk" yang mana dirakamkan di THR - Alternative Rock Show (kalau tak silap) & "faculties of the mind" yang diambil dari konsert di Std melawati, S.alam. Selain tu jugak ada 2 unreleased tracks; "spoilt (in the end)" & "sad sunday evenin' blues" yang aku kira agak folky berbanding lagu-lagu yang lain.

Album ini pun dah jadi rare sebab dah out of print even kaset pon susah dah nak carik. Album yang dijamin "handal" ini merupakan koleksi wajib penggemar Butterfingers.

1 comment:

Unknown said...

salam Encik Mata Kucing..
saya berminat mahu membeli cd Butter Late Than Never...
Saya sanggup bayar rm100 pada encik.